Nittedal Bygderock

bygderock2016-logo_2-2700px

Bygderock er Nittedals svar på Woodstock. Festivalen arrangeres av en gruppe ildsjeler (inkludert undertegnede) som er glad i skikkelig rock og en god fest.

I 2016 måtte festivalen få ny grafisk profil. Den gamle hadde tatt utgangspunkt i den klassiske «Nitedals Fyrstikker»-profilen (den med treet og 3-øringen), noe som etter hvert viste seg å ikke være helt problemfritt. Merkevaren eies nemlig av tobakksprodusenten/distributøren Swedish Match, og en slik bruk av profilen kunne, hvis man var riktig uheldig, skape problemer pga. tobakksreklamelovgiving og slikt.

banner-t-skjorte

Dermed satte jeg i gang å lage skisser og finne ny grafisk profil. Jeg fant inspirasjon i andre kjente Nittedalsprodukter (som Nitedals haglpatroner) Nittedals egen stein, Rudsteinen, og fra mer klassiske festivallogo-grep.

bygderock2016-logoskisser-alle

For å skape litt blest ble det lansert en egen «stem på en logo og vinn billetter»-konkurranse på festivalens Facebookside. Den fikk stor oppslutning, og til slutt ble logoen øverst på siden valgt.

Den ble så videreutviklet til plakater, bannere og t-skjorter, og kommer nok til å leve et par år fremover.

bygderock2016-plakat-45x32-lowres

bygderock2016-tskjorter

Comments are closed.