Mills Melange vil gjerne fortelle verden at pepperkakene blir ekstra gode hvis man bruker Melange margarin i deigen. Og hva gjør man da? Jo, arrangerer konkurranse. Mediebyrået Mindshare hjelper til, og har satt opp nettstedet «Pepperkakegalleriet.no»og laget bannere også videre. Men så vil de også være sikre på at de treffer målgruppen «Kvinner 20-40 år». Og da er det jo magasiner som gjelder.
Men så ville de gjerne bruke magasiner på en litt ny måte; ikke bare sette inn vanlige annonser. Løsningen ble disse advertorialsene (annonser med redaksjonell look & feel) i magasinene Costume og Bo Bedre. Costume er et rent motemagasin, så løsningen her ble å lage en vanlig moteserie der vi erstattet levende modeller med pepperkakedamer. Dekoren er inspirert av ordentlige klær, så motenerder vi kjenne igjen både plagg og merker. Bo Bedre er et high-end interiørmagasin som viser flotte interiører, kul arkitektur og alt slikt, så her ble løsningen å presentere det ultimate pepperkakehuset.
Stylist på jobben er Hege Barnholt, pepperkakene er bakt av konditor Sverre Sætre og hans strålende gjeng kaketrollmenn- og damer, mens bildene er tatt av fotograf Christian Brun. Mediebrå er Mindshare. ArtDirection, tekst og prosjektledelse: Undertegnede.